Тренер-преподаватель команды юношей 2009-2010 года поделился своим опытом начала карьеры в хоккее, рассказал о переходе от игрока к тренеру, философии тренировки, целях на сезон и оценке прогресса команды с начала сезона.
– Как началась ваша карьера в хоккее? Что привело к роли тренера?
– До десяти лет в моей жизни практически не было спорта. Было всё что угодно, но не хоккей: танцы, баян и музыка. По счастливой случайности попал с родителями на матч команды Президента, и оттуда у меня появилась тяга к этому виду спорта. Чаще всего ребята, которые заканчивают с хоккеем, выбирают профессии в других сферах. После окончания моей карьеры игрока меня тянуло остаться в этом виде спорта, и появился такой вариант — тренировать детей. В принципе, так и началась моя тренерская карьера.
– Насколько сложно переходить от роли игрока к роли тренера?
– Когда я был действующим спортсменом, не особо задумывался о том, насколько тяжела тренерская работа. Мне кажется, чтобы стать хорошим тренером, в первую очередь нужно «убить» в себе хоккеиста и понять, что у тебя новая работа, новые цели и задачи. В моей ситуации переход от роли игрока к роли тренера прошел достаточно хорошо. У меня всегда были рядом старшие коллеги, которые помогали, подсказывали и вводили в курс дела, рассказывали как и что работает в этой профессии.
– Каков ваш основной тренерский подход к развитию команды? Что вы считаете наиболее важным в подготовке?
– Часто говорю своим ребятам, что, просыпаясь утром, они должны ставить себе цель хотя бы на 1% стать лучше, чем были вчера. Нужно постоянно развиваться и не довольствоваться тем, что у них есть. Важно идти к новым высотам. На самом деле в хоккее нет мелочей, каждый спортсмен и тренер должны развиваться и черпать из каждого дня что-то лучшее и новое. Это, в свою очередь, приведет к положительному результату.
– Какие цели вы ставите перед собой и вашей командой на этот сезон?
– У меня и у команды одна цель — побеждать и доказывать в первую очередь самим себе, что невыполнимых задач нет и что всё в нашей жизни реально.
– Как вы оцениваете прогресс команды в сравнении с началом сезона?
– Могу точно сказать, что положительная динамика присутствует. Если в начале сезона мы знакомили ребят с системой нашей игры, то в настоящий момент мы уже работаем над деталями. Мы совершенствуем, корректируем разные моменты и идем от игры к игре.
Трэнер-выкладчык каманды юнакоў 2009-2010 года падзяліўся сваім вопытам пачатку кар'еры ў хакеі, расказаў аб пераходзе ад гульца да трэнера, філасофіі трэніроўкі, мэтах на сезон і ацэнцы прагрэсу каманды з пачатку сезона.
- Як пачалася ваша кар'ера ў хакеі? Што прывяло да ролі трэнера?
- Да дзесяці гадоў у маім жыцці практычна не было спорту. Было ўсё, што заўгодна, але не хакей: танцы, баян і музыка. Па шчаслівай выпадковасці трапіў з бацькамі на матч каманды Прэзідэнта, і адтуль у мяне з'явілася цяга да гэтага віду спорту. Часцей за ўсё хлопцы, якія заканчваюць з хакеем, выбіраюць прафесіі ў іншых сферах. Пасля заканчэння маёй кар'еры гульца мяне цягнула застацца ў гэтым відзе спорту, і з'явіўся такі варыянт - трэніраваць дзяцей. У прынцыпе, так і пачалася мая трэнерская кар'ера.
- Наколькі складана пераходзіць ад ролі гульца да ролі трэнера?
- Калі я быў дзеючым спартсменам, не асабліва задумваўся аб тым, наколькі цяжкая трэнерская праца. Мне здаецца, каб стаць добрым трэнерам, у першую чаргу трэба забіць у сабе хакеіста і зразумець, што ў цябе новая праца, новыя мэты і задачы. У маёй сітуацыі пераход ад ролі гульца да ролі трэнера прайшоў дастаткова добра. У мяне заўсёды былі побач старэйшыя калегі, якія дапамагалі, падказвалі і ўводзілі ў курс справы, расказвалі як і што працуе ў гэтай прафесіі.
- Які ваш асноўны трэнерскі падыход да развіцця каманды? Што вы лічыце найболей важным у падрыхтоўцы?
- Часта кажу сваім хлопцам, што, прачынаючыся раніцай, яны павінны ставіць сабе мэту хаця б на 1% стаць лепш, чым былі ўчора. Трэба стала развівацца і не здавольвацца тым, што ў іх ёсць. Важна ісці да новых вышынь. Насамрэч у хакеі няма дробязяў, кожны спартовец і трэнер павінны развівацца і чэрпаць з кожнага дня нешта лепшае і новае. Гэта, у сваю чаргу, прывядзе да станоўчага выніку.
- Якія мэты вы ставіце перад сабой і вашай камандай на гэты сезон?
- У мяне і ў каманды адна мэта - перамагаць і даказваць у першую чаргу самім сабе, што невыканальных задач няма і што ўсё ў нашым жыцці рэальна.
- Як вы ацэньваеце прагрэс каманды ў параўнанні з пачаткам сезона?
- Магу дакладна сказаць, што станоўчая дынаміка прысутнічае. Калі ў пачатку сезона мы знаёмілі хлопцаў з сістэмай нашай гульні, то ў сапраўдны момант мы ўжо працуем над дэталямі. Мы ўдасканальваем, карэктуем розныя моманты і ідзем ад гульні да гульні.